Thursday, February 17, 2011

Jom belajar serba sedikit bahasa Korea...


Kegilaan aku pada drama korea telah menyebabkan aku ingin mengetahui serba sedikit bahasa korea. Dahla mata aku sukar nak tido malam ni. Apa lagi... search punya search aku jumpa jugak perkataan dan ayat dalam bahasa korea kat internet...Hehehe...Akhirnya, dapat jugak belajar sekali dengan sebutan.

Jom, aku kongsi dengan korang, bahasa-bahasa korea...

                                Hai                            -        Annyeonghaseyo
        
                               Selamat pagi               -       joh-eun achim
              
                               Apa khabar?              -       Jal jinae sijyo?
                                     
                               Terima kasih               -       Gamsahabnida
                            
                               Khabar baik               -       Joh-eun sosig

                               Selamat tinggal            -      Annyeonghi gyeseyo
  
                             

                               

3 comments:

RENTAS DUNIA TRAVEL AND TOUR SDN BHD said...

susahnya ayat kita pendek jer tapi ayat korea panjang2 macam mana nak hafal ni

Admin said...

ni kes peminat fanatik korea ni..hehehehe..layanzzzzzzzzzzzz

tulipkalas said...

ainul: hehehe. xpe, slow2 k...usaha tangga kejayaan. :)

amoi: biasala...